Case #4: Lauritz

Lauritz går i 8. klasse på en efterskole. Lauritz er lidt ordblind, og på efterskolen får han støtte til at blive bedre til at læse og skrive.
På efterskolen har Lauritz ansvar for at gøre rent sammen med et hold af elever. Han er som regel den, der sørger for at rengøringen er grundig nok, og han kan godt lide at være den, der bestemmer.
Lauritz er glad for næsten alle fag i skolen, selvom det kan være svært at få skrevet stile og læst tekster. Han får rigtig god hjælp fra lærerne, og han spørger også nogle gange om hjælp fra de andre elever. Lauritz elsker at være kreativ, og han laver skulpturer i Krea-timerne. Han kan godt synes, at de andres skulpturer ikke er så gode, og så siger han til dem, hvad de kan gøre bedre.
Lauritz ved slet ikke, hvad han gerne vil efter 9. klasse. Mest har han lyst til at forsætte på efterskolen, så han kan blive endnu bedre til at være kreativ. Han vil helt sikkert ikke noget med håndværk eller for mange lektier. Lauritz’ storebror går på gymnasiet, så det overvejer Lauritz også at gøre.

Diskuter i gruppen:
• Synes I, at Lauritz er socialt og personligt parat? Hvorfor?
• Hvad vil du råde Lauritz til at øve sig på og hvordan?

Design a site like this with WordPress.com
Kom igang