Case #2: Naya

Naya er elev i 8. klasse på Auning skole. Hun har lagt mange planer for fremtiden. Først skal hun gøre 9. klasse færdig, så vil hun på gymnasiet, og så vil hun læse på universitetet, så hun kan blive advokat.
Naya ved godt, at det kræver, at hun er dygtig i skolen og arbejder hårdt. Hun kan godt blive træt af nogle af de andre i klassen, hvis de forstyrrer undervisningen eller ikke gider deltage ordentligt i gruppearbejde. Hun afleverer alle sine opgaver til tiden og deltager aktivt i undervisningen.
De andre i klassen er ikke så aktive som Naya, så hun foretrækker at arbejde alene. Hun blive let irriteret, hvis læreren sætter hende sammen med andre, der ikke er lige så aktive og dygtige som hun er. Naya arbejder i SuperBrugsen i sin fritid. Det gør en, der hedder August også. Han laver tit fejl, når han sætter varer på hylderne og sidder ved kassen. Naya gider ikke bruge tid på at hjælpe ham, for hvis han ikke er dygtig nok til jobbet, så må han jo stoppe.

Diskuter i gruppen:
• Synes I, at Naya er socialt og personligt parat? Hvorfor?
• Hvad vil I råde Naya til at øve sig på og hvordan?

Design a site like this with WordPress.com
Kom igang